Olympus E-5, mitä mieltä?

Olen tänään puhunut kahden ihmisen kanssa, jotka ovat kuvanneet paljon Olympus E-3 kameralla ja molemmat ovat olleet pettyneitä E-5 kameraan, ainakin paperilla. Olen saanut lisäksi pari kommenttia, joissa ollaan samoilla linjoilla, että liian laimea uudistus, joka on jo syntyessään vanhentunut.

Minulla ei ole käytännössä mitään kokemusta E-3 kamerasta. Olen toki kuvannut sellaisella muutamia ruutuja, mutta siinä se. En siis voi verrata kokemukseen perustuen uutta ja vanhaa. En myöskään ole vielä valmis tuomitsemaan E-5 runkoa, en ennen kuin olen saanut kuvata sillä.

Toisaalta, jos hinta tulee olemaan jossain 1700 euron tietämillä, niin sillä rahalla saa monta muutakin hienoa kamerarunkoa kuten esim. Canon 7D tai Nikon D300s.

Lienee kuitenkin ilmeistä, että Olympus, ja Panasonic vielä selvemmin, aikovat tulevaisuudessa panostaa vahvasti peilittömään m4/3 järjestelmään. Siinä onkin älyä, koska microjärjestelmässä pienehkön 4/3 kennon paras puoli pääsee oikeuksiinsa. Kamerat voidaan tehdä pieniksi.
 
Bloggers Team